Dags att rösta!

Idag har vi alla svenska medborgare rätt att säga sin åsikt i riksdagsval, landstingsval och kommunval. Jag ska göra det och hoppas du gör det också!

Tänker inte propagera för just det parti jag röstar på, jag är ingen insatt politiker, så jag håller min röst för mig själv, MEN jag tycker att alla ska gå och rösta just för att vi har chansen! Det finns alltför många diktaturer där man inte får göra sin röst hörd och just för att vi lever i en demokrati så tycker jag att du ska besöka en vallokal idag. Och har du verkligen ingen aning om hur du ska göra så rösta blankt. Hellre det är att stanna hemma. Det tar inte många minuter att rösta.

Avslutar dock med ett litet budskap och det är att jag hoppas att ni i alla fall inte röstar på ett parti som vill in i riksdagen som är främlingfientligt!

Bild lånad från val.se


Kommentarer
Postat av: annie

jag håller med dig :) tyvärr har jag inte åldern inne :(

2010-09-19 @ 13:54:54
URL: http://annieny.blogg.se/
Postat av: Honi

Jag har minsann röstat flera veckor sen :) Tycker att alla som kan rösta ska göra det..

2010-09-19 @ 19:11:02
URL: http://honi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0