Det här SKA bli en bra dag!

Var jättetrött i morse när jag vaknade och insåg att pojken som kröp ner i vår säng inte var fullt lika trött som jag. Jaja, det blir en tidigt, väldigt tidig morgon idag tänkte jag.. Sen ringer min mans väckarklocka och mobil för att han ska vakna. Vilka är oddsen nu att sonen och jag ska somna om?

Men min man går upp, sonen ligger kvar och så småningom hörs små snusningar från den varma lilla kroppen som kryper så nära inpå mig rygg som det bara går :) Mys!! Även jag somnar om...

Vid 7-tiden börjar min dotter ropa på mig från sitt rum. Jag hojtar tillbaka att mamma ligger i sängen och sover.. Hon tystnar men så ropar hon igen. Jag föröker åter igen med att jag vill sova lite till men till sist får jag gå in till henne. Sen gick vi ner och förberedde frukost.

Nu har alla tre barnen ätit och det är min tur att käka. Brukar ibland göra det efter för då får jag mer lugn och ro. Idag blev det en talrik fil med smarrig mussli med tranbär och pumpafrön i. ICAs Gott Liv - rekommenderas!

Med tanke på min titel i detta inlägg så menar jag att jag trodde till en börjar titigt i morse att jag skulle gå upp tidigare än kroppen ville och därmed bli en lite smågrinig mamma som inte fick sova tillräckligt... MEN i stället blev det bra... Och nu när jag såg att solen skiner idag efter allt regnande så har jag bestämt att det här SKA bli en bra dag!!

Kommer lämna alla tre barnen på skola/förskola nu vid 9. Sen åker jag hem och tänkte då bege mig ut och löpa. Gud vad skönt det ska bli att springa av sig lite. Varm och skön dusch på et. Sen ska jag få göra mig i ordning med kläader och smink för att sen möta upp en vän i stan för lunch! Klart jag klär mig och sminkar mig varje dag MEN så här på landet så gör man inte det där lilla extra, höga klckar och kajal sitter mest i vägen :) Så när jag de få gånger ska iväg så ser jag fram emot det extra mycket!!

Hoppas ni också får många härliga solstrålar på er idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0