Hur ska jag hinna allt?

Puh!! Dagarna har helt enkelt för få timmar. Har haft en del att uträtta idag så det känns som jag bara stressat fram och tillbaka i bil mellan de olika ställena och jag hinner aldrig varva ner. Få se till att inte ha några planer för morgondagen så får jag ta igen.

Sitter just nu med en intensivtoning i håret med förhoppning om att mitt mörkblond/ljusbruna hår ska gå tillbaka till en mer blond nyans så som jag brukar ha. Vi får se hur det bli. Nu inser jag att jag satt mig i lite tidspanik då jag ska skölja ur endast 20 minuter innan min grabb ska hämtas från skolan hemma på landet. Befinner mig just nu hos mina föräldrar i stan. Jaja, det blir bara att åter igen stressa för att komma i tid.

När vi sedan är hemma hoppas jag de små är någolunda lugna och harmoniska ;) Och är vädergudarna på vår sida så ska vi vara ute hemma så får dem studsa studsmatta, klättra i klätterställningen och allt vad dem nu hittar på. Under tiden ska jag plantera några blommor jag köpte idag. Silvriga saker som kommer bli finfint bredvid den lila ljungen :)

Kan även berätta om mitt "lilla" projekt jag startade igår och som blev större är jag trodde... Började gräva bort gräs som växit över mot gruset på uppfarten- Tänkte det skulle bli en snugg jämn kant och kanske skulle vi även sätta slipers eller stenkant där sen... Det visade sig dock vara ett mycket tungt arbete att gräva bort grästuvor som växer i grovt grus och inte i jord. Rena rama träningspasset :)

Har även fått den briljanta (?) idén att jag ska hämta några täta fina ungbjörkar i svärfars skog och sätte dem hemma. Dem ska sedan hållas korta och formklippas. Såg en trädgård med forklippta björkar i somras och det var så läckert! Tänk dig de kritvita stammarna med svarta fläckar och en stor lummig grön boll till krona :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0